Pinsecruise 2023 - AVLYST

Årets Pinsecruise nærmer seg

22.5.23

AVLYST

Pinscruiset går av stabelen til helga (i pinsa faktisk). Vi har fått tilbakemelding fra 6 båter hittil, og satser på at enda flere henger seg på etter hvert.

Det er ikke de aller beste værutsiktene foreløpig, men uansett vær blir det alltid hyggelig når turseilerne samles. Det er derfor bare å pakke de varmeste klærne, ta med godt humør og bli med på seilasen – vi er jo seilere, og tåler fint at gradestokken er et stykke under 20grC.

Fredag ettermiddag/kveld treffes de fleste av oss i Midsund havn hvor vi igjen satser på å fyre opp grillen og spise sammen ute. Hvis det blir for ufyselig ute finnes det også muligheter til å kjøpe seg en matbit på land under tak. Det er flere som har meldt at de vil starte på lørdag morgen og de som velger det er selvfølgelig velkomne når de kommer.

Turkomiteen har ikke bestemt hvor og når seilasen går videre, men vi har fått forslag om flere gode alternativer. Vinevner i fleng: Fjørtofta, Finnøya, Ona, Flemsøya (Longva) – noen har også foreslått siste natta på Seilerhytta på Hjertøya. Været og stemninga får være med i planleggingen, og vi blir enige om dette før vi seiler videre fra Midsund på lørdag.

De fleste har jo vært på disse stedene tidligere, så vi vet at det er fine havner og at det er muligheter for sosialt samvær, grilling, ute eller under tak. Noe av stedene har også serveringsmuligheter. Vi slår altså et slag for demokratiet i årets utgave av Pinsecruiset 😊