Sesongavslutning Seilsportsliga

Molde Seilforening endte på niendeplass i sesongens siste ligastevne i Grimstad.

30.9.22

Plasseringen var vel noe under det Molde Seilforenings seilere med Kristian Bachmann, Lars Stian Walle, Trygve Bjørlo og Geir Oterhals hadde ambisjoner om, men sett overall i 2022 ligaen, så endte Molde Seilforening på en fin sjuendeplass i førstedivisjon. Det er slett ikke verst med tanke på at vi sender ulike lag hver gang.

Grimstad bød på svært gode seilforhold med varme og meget stabil vind. Molde hadde en meget god og stabil første dag, med andre og tredjeplasser helt frem til dagens siste regatta der laget falt fra andre til femteplass ila de siste 50 meterne til mål etter en teknisk feil i jibben.  Trolig snek det seg inn en liten usikkerhet som førte til serien 5-3-3-5 på søndag der særlig en OCS og et problem med spinnakernedtak kostet oss dyrt.

Likevel sitter Moldeseilerne igjen med en meget bra seilopplevelse. Det er ikke ofte en får seilt to dager i strekk under så gode forhold. Det er også kjekt å se at nivået i ligaen begynner å bli høyt, og det motiveer oss til å trene mer før neste år! Takker for tilliten.

Noe overrasket over å ha blitt tildelt straff fra dommerne:-) Heretter ser vi bare fremover mot ny seosng og nye muligheter!
Kan være et bilde av 1 person, står og utendørs