Sett rekord på et klassisk seilstrekk på fjorden!

Det er i dag satt seilrekord Skagen - Færder. Visste du at Molde Seilforening har et opplegg der du kan sette rekorder?

4.11.22

Det er i dag satt seilrekord Skagen - Færder. Visste du at Molde Seilforening har et lignende opplegg der du kan sette rekorder når du vil?

Molde Seilforening har definert noen klassiske strekk i nærområdet som medlemmene kan prøve å utfordre tidene på. Dette er strekk som kan seiles når som helst når du selv ønsker det og når forholdene er ideelle. Tidtaking gjøres på egen hånd og vi forventer at prinsippet om ærlig seilas opprettholdes. Rekordene blir stående også over i nye sesonger.

Da dette er et nytt tilbud som ikke har vært opplyst skikkelig om tidligere, er det ingen registrerte rekorder enda. Setter du den første rekorden? Det er bare å la være å pakke ned båtenog vente på den neste høsstormen for å sette rekord fra Mekflua til Lubbenes:-)

Her finner du mer info om opplegget