Takk til Varig Forsikring Nordmøre og Romsdal som gjennom Varigfondet har gitt oss støtte til Fevaseilingen!

Vi har nå rustet opp tre Fevajoller som hadde utslitt utstyr og som ikke lenger var seilbare.

25.9.23

Opprustningen av disse jollene var støttet av Varig Forsikring Nordmøre og Romsdal, og har nå bidratt til at vi har tre tilgjengelige Fevajoller. Dette er svært populære, robuste og sporty tomannsjoller med tre seil. Fra å være nesten helt nede i fjor, har vi nå fått en aktiv gjeng på ca 5 seilere i jollegruppa. Fevaseiling har nok bidratt sterkt til det. Disse jollene er  populære blant barn/ungdom siden mange liker å seile sammen med andre og kanskje også siden de ligner på større seilbåter. De er jo nesten en J70 i miniatyr og fungerer derfor også utmerket som en treningsbåt for overgang til J70. Noen av disse ungdommene har allerede begynt å prøve J70 seiling, og da ser vi at Fevaerfaring kommer godt med. Fra neste år er målet å få mønstret et lag i Ungdomsligaen til Norges Seilforbund der det seiles J70. Slik det ser ut nå, med økende deltakelse på Fevaseilingen og med tilgang på allerede mer erfarne og eldre jolleseilere i foreningen, så skal den målsetningen være godt innen rekkevidde.

Takk til Varig Forsikring Nordmøre og Romsdal som gjennom Varigfondet har gitt oss støtte til Fevaseilingen og dermed økt rekruttering til jollegruppa!