Bli medlem i Molde Seilforening

Medlemskontingent

· Voksen kr 700,- (over 24 år)

· Junior/student kr 350,- (junioralder tom det året du fyller 24)

Maks beløp på kr 1 300,- for familie med samme bostedsadresse.

For innmelding: Send e-post med navn og kontaktinformasjon til: post@moldeseilforening.no

Et medlemsskap er både kjekt og nyttig!

Lær å seile!

Lær å seile, eller bli en bedre seiler gjennom våre seilkurs! Våre kurs er veldig populære og får svært gode tilbakemeldinger fra deltakerne. Har du barn som ønsker å lære å seile? Har du kjøpt ny båt og behøver å lære seilkunsten? Kanskje drømmer du omseilferie i Kroatia, og behøver litt basis seilferdigheter? Etter kurs hos oss vil du kunne opparbeide ferdighetene som behøves for å ta del i seillivets gleder.

Vi arrangerer også jevnlig nybegynnerkurs for barn. Her går vanntilvennning, leik og seiling håndi hånd. Målet med nybegynnerkursene er at barna skal bli trygge i båt, oppleveden mestringen som ligger i å være skipper på egen skute og å kunne seile til nye steder. Hvert seilkurs avsluttes med en seiltur, gjerne med overnatting, til Moldeholmene!

Vi legger vanligvis opp til to samlinger i uka. Er det vind så seiler vi. På vindstille dager har vi supplerende aktivitet som for eksempel å padle på SUP, eller ha leikaktivitet i fjæra. Barn fra ca åtte år er velkomne med følge av voksne i starten, og de voksne behøver ikke seilerfaring for at barna skal være med. Seiljollene kan lånes rimelig. Det eneste som bør anskaffes er en varm våt-/tørrdrakt og flytevest.

Unike regattaopplevelser i en spektakulærfjord!

Onsdagsregattaene er et fantastisk skue for byens innbyggere. Enda mer fantastisk er det å ta del i disse regattaene! Still opp med egen båt, eller be oss om hjelp til å finne ledig plass som mannskap på en båt. Vi seiler både med Storbåt og J70. Onsdagsregatta er en uformell kappestrid i Moldefjordens øyrike. Etterpå samles vi på brygga for å dele kveldens seilopplevelser. Vi har også tradisjonsrike helgeregattaer med Intercityseilasen mellom Molde og Ålesund som sesongens høydepunkt. Dette er å anse som Møre og Romsdals Færderseilas. På kvelden er det Bacalaofest på Seilerhytta!

Erfarne seilere i foreningen får også mulighet til å delta på lokal ligaseiling med J70 og til å delta på Molde Seilforenings lag i Norsk Seilsportsliga. Dette er et nytt suksesskonsept fra Norges Seilforbund med 4 regattahelger i året spredt rundt i landet og med 30 deltakende foreninger. I 2018 var Molde Seilforening arrangør under Jazzfestivalen.

Sosiale turarrangement

Hva med å delta på noen av våre seilturer? Dette er turer for hele familien der vi legger opp tilfelles seiling og aktiviteter på land i tilknytning til havnene vi besøker. Dette er en fin mulighet til å bli kjent med både seilere og farvann på Romsdalskysten. Vi har en årlig tur i Pinsa og vi møtes også til St.Hansfeiring på vårt fantastisk flott beliggende anlegg på Hjertøya, Seilerhytta. På finværsdager er det alltid mange medlemmer der som nyter late sommerdager med bading og grilling på dette unike og naturskjønne stedet like utenfor Molde Sentrum. Bli medlem og få tilgang på Seilerhytta!

I 2017 introduserte vi SeilUt som er seilingens svar på StikkUt! Seilere samler poeng ved å besøke flest mulig av utvalgte havner på Romsdalskysten. Den med flest poeng ved årsslutt hedres på Årsfesten i Januar.

Hver onsdag i vinterhalvåret arrangerer vi onsdagskafe med vafler og kaffe. Noen ganger med presentasjoner fra foreningens medlemmer, som for eksempel bilder og erfaringer fra medlemmer som har vært på langtur, eller at vi henter inn kompetanse på for eksempel seiltrim. For det meste er det en sosial sammenkomst som bidrar til å holde miljøet samlet gjennom vinteren.